Sider

onsdag den 26. august 2015

Hæklet kattelegetøj

Der har været babyboom i familien på det seneste - først fik mosteren en ny killing og den skulle selvfølgelig begaves ;)

Det blev til denne, hvor jeg har hæklet rundt om et stykke paprør og lagt en bjælde indeni og afsluttet med en hæklet spiral. Man kan sagtens bruge røret fra en køkkenrulle, men jeg foretrækker rørene fra staniol, da det er meget mere hårdt og holder længere. Inspirationen kom fra denne opskrift - jeg foretrak dog at lukke min bjælde helt inde.

Det blev så også til en freestylet brøndbyfisk med kinderæg i maven, fyldt med perler, så den rasler dejligt, når den bliver rusket godt og grundigt. Nok mere sjælden end køn... ;)


Et par uger efter fik vi selv 2 små fine hunkillinger og så var der jo en god undskyldning, for at producere lidt mere :) Denne gang lavede jeg 2 versioner af paprøret, en med spiral og en der kunne hænge fra loftet. 


Om det er mit legetøj, der har udmattet dem så meget, er svært at sige ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails