Sider

tirsdag den 20. juli 2010

Ferie i sneglefart ;o)

Forleden var sønnen og jeg på sneglejagt.. Eller jeg var og han var med som min trofaste beskytter, der holdt fjender væk med sværd og det hele!!
Nå men sørme om ikke vi fandt en af vores vinbjergsnegle og den var faktisk ved at lægge æg!!! Uhh altså, jeg har alle dage været fascineret af de store snegle, men har aldrig nogensinde set dem lave æg.... Og lidt efter fandt vi en til der også var ved at lægge æg. Perfekt timing eller hva??
Nå men, vi fik så travlt med at lave en lille babysneglegård, da sneglemor/far havde lagt æggene lige midt på "kærlighedsstien" og vi vil så gerne have at de overlever.
Begge snegle fik et navn, pigenavne fordi de laver babyer..... (hele det med hermafrodittingen, tror jeg vi gemmer til en anden dag) De skønne navne, der pryder deres skjold er derfor nu Julie og Freja.

Så nu skal vi bare vente et par uger og holde øje med om vi får en masse babysnegle :) Jo flere, jo bedre... Elsker vinbjergsnegle (og nej, spises skal de ikke!!!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails